Rotsne

Der er steder i DK, som myndighederne heller ikke kan besøge

In Politik on maj 27, 2009 at 4:32 am

Der har været en del kritik af at man vil sænke Irakere retur til deres moderland, nu hvor at der er lavet en aftale om at de kan rejse hjem.

Kritikken skulle gå på at der er områder i Irak, som de Danske myndigheder ikke har besøgt på grund af risikoen for diverse angreb.

Jeg kan nævne et par områder i Danmark, hvor at de Danske myndigheder ikke kan køre ind uden risiko for at komme under angreb. Et par brandmænd har givet mig stednavne som Nordbyen i Slagelse, Gellerup, Tingbjerg, Volsmose.

Der er sikkert flere steder.

Er vi ved at blive offer i en beskidt mediekrig hvor at modstanderne af hjemsendelserne fordrejer alle argumenter?

Jeg vil ikke gå så langt som integrationsministerens udsagn, men jeg føler mig manipuleret.

Selvfølgelig vil Irak ikke gå ind i en sådan aftale uden at være sikker på at deres land er i orden. Hvilken mængde af international anseelse ville de ikke tabe, hvis der dukkede billeder op af netop hjemkomne statsborgere dansende for enden af et reb på Liveleak, Youtube eller i de øvrige medier?

Hvilken motivation har de overhovedet for at lave aftalen, hvis tingene ikke er i orden?

Vi har sikkert ikke betalt dem kontant.

Så det er tomme argumenter at modstanderne kommer med. Alligevel får de kongepladsen på TV2 News dækning. Lad mig blot konstatere at den kritiske journalistik ser ud til at være et overstået fænomen.

  1. Og helt logistisk – så er der sammenligning mellem krig i Irak og brandmænds erfaringer med bydele rundt om i danmark.

    Hvad er antallet aaf flygtninge fra Danmark 1, 2 eller 4 mio mennesker som i Irak.

    Hvor mange selvmordsbomber er sprængt i de berørte områder i Danmark.

    Hvormange brandmænd er det lige der er blevet slået ihjel i de områder som du omtaler ?

    Hvis du mener at Irak er så sikkert så synes jeg at du skulle tage derned sammen med DF’s politikere og ledende regeringsmedlemmer uden massiv militær opbakning – jeg ser frem til en levende beskrivelse fra din og de andres side.

    Indtil da var lidt beskeden tavshed på sin plads.

    • Helt galt kan det jo ikke være, når de rejser derned på ferie.

      Selvfølgelig vil jeg ikke rejse derned. Jeg er jo fremmed og vantro. Derfor vil jeg ikke krænke deres hellige land. Jeg respekterer andres holdninger i deres land og finder det naturligt at folk også finder vilje til at gøre det her, når de vil bo her.

      Jeg var i New York for 15 år siden. Vi fik at vide at området nord for 110’ende gade var off-limit på grund af vores blege hud, hvis vi havde vores helbred kært. På trods af dette så sender vi da Amerikanere ud af landet, hvis de begår noget kriminelt her.

  2. Thyregod kan man nemt ignorere, efter man har læst 10-20 af hans kommentarer. Det skulle ikke undre mig om flygtningeaktivisterne, forfalsker mord på de hjemsendte, og spreder det til de danske medier for at stoppe flere hjemsendelser. Og det var så dagens langt ude konspirationsteori. 🙂

    Du skal forresten ikke se TV2 News, de er mere venstresnoede end DR. Man rystes hver gang man tilfældigt kommer til at slå over på deres propagandakanal.

Skriv et svar

When far from home

When you are not home, you are not you

Uddannelse til ingenting

om mit liv efter uddannelse og inden jeg forhåbentlig snart kan stoppe med at arbejde igen

Jack1993's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Sex and Other Four Letter Words...

Stories and Essays seeking Truth through Controversy

Missing TTI Victims Teens

Victimized Teens missing as result of the Troubled Teens Industry

Henrik Hansen's blog

Henrik Hansen's blog on everything and everybody

Søren Hansens blog

It's my life.

Jens Sørensens blog - tanker fra et eksil

Studerende og bitter i en afkrog fjernt fra civilisationen

Little Wordlings

Poetry, Science and other Wordlings

Ude er godt men hjemme er bedst

En side for dem som overvejer at leve og studere i udlandet

birthe1951

Birthe født i 1951 - om mit liv og mine holdninger

Bentes hjemmeblog's Blog

Lidt om vores families liv

Today a child died

Just another WordPress.com weblog

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

