Rotsne

Drop sponsorering af cykelsporten!

In Uncategorized on juli 7, 2009 at 8:41 am

Det er med blødende hjerte at jeg skriver dette, men der er ingen vej udenom.

Cykelsporten er syg og den eneste måde at de kan rense sig er ved at nogle af de kommercielle interesser bliver fjernet.

Vi havde en cykelrytter – Michael Rasmussen – som var ved at vinde Tour de France. Så blev han offer for en række politiske interesser.

Man sporer lidt Jantelov brygget af en tidligere rytter som har været snuppet med hænderne nede i dopingglasset og som nu beklæder en toppost indenfor Dansk cykelsport.

Dansk cykelsport – ja, man fristet nærmest til at benævne det som Dansk cykelmafia, da ingen tør risikere at afsætte formanden fordi at han har bundet diverse sponsorater op på at han forbliver formand.

Jeg ville som erhvervsleder ikke støtte cykelsporten med en krone. Som erhvervsleder vil jeg have underholdning for folket, så mit produkt kan blive promoveret. Jeg vil ikke have produktets navn forbundet med diverse retssager og det er hvad en sponsor af cykelsporten får idag.

Når de dropper alle de tests og alle de retssager, så får vi måske en værdig underholdning igen.

Men hov, hvad med det sportslige?

Vågn op! Hvis du vil se på sport, så tag ud og se en af de mange motionscykelløb der finder sted hver Søndag. Der ser du ægte cykelløb med mennesker som kæmper imod den værste modstander enhver kan møde i livet. Dem selv!

Professionel cykelløb er en forretning. I en forretning som den jeg er chef i, er jeg fuldstændig ligeglad med hvad der har kvaliceret en ansøger til et job i virksomheden.

  • Har vedkommende af sine forældre været dopet med Ritalin som barn upåagtet at der ikke har været grund til det, er jeg ligeglad.
  • Har vedkommende brugt hjertemedicin for at booste sin performance i en tid med højere optagelseskrav på de videregående uddannelse, er jeg ligeglad.
  • Overtræder vedkommende fartgrænserne for at opnå sine salgsmål, er jeg ligeglad.

For undertegnede tæller resultater. Det burde også have været Rabobanks holdning til tingene, men de var i den grad uprofessionelle. Jeg vil ikke prale, men jeg ved hvor at mine sælgerbiler er. Jeg har intern rapportering i mit CRM-system. Michael Rasmussen var Rabobanks vigtigste “Sælger”. De burde vide hvor at han var hvert sekund! Hvis han ikke er boglig mindet, så burde de have stillet en sekretær til rådighed så papirene kunne være i orden.

Men det faktum at der er nogle rejsepapire som ikke var ordentlig udfyldt og at Rabobank har forsømt sin rolle som arbejdsgiver i forhold til hvad man kunne forvente som arbejdsgiver, burde ikke have medført hans exit fra Touren. Det var en uværdig forestilling som for altid vil stå som en skamplet for både Rabobank, Touren og cykelsporten.

Og nu vil de have kontanter før at han må køre igen.

Til det må vi som potentielle sponsore og fans kun svare en ting:

Det er totalt uacceptabelt!!

Og da den eneste måde at sporten kan fatte hvad vi mener er via pengepungen er der følgende at opfodre til:

  • Drop sponsoreringen af sporten!
  • Drop TV-transmissionerne af touren!

Så kan de lære det.

Skriv et svar

When far from home

When you are not home, you are not you

Uddannelse til ingenting

om mit liv efter uddannelse og inden jeg forhåbentlig snart kan stoppe med at arbejde igen

Jack1993's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Sex and Other Four Letter Words...

Stories and Essays seeking Truth through Controversy

Missing TTI Victims Teens

Victimized Teens missing as result of the Troubled Teens Industry

Henrik Hansen's blog

Henrik Hansen's blog on everything and everybody

Søren Hansens blog

It's my life.

Jens Sørensens blog - tanker fra et eksil

Studerende og bitter i en afkrog fjernt fra civilisationen

Little Wordlings

Poetry, Science and other Wordlings

Ude er godt men hjemme er bedst

En side for dem som overvejer at leve og studere i udlandet

birthe1951

Birthe født i 1951 - om mit liv og mine holdninger

Bentes hjemmeblog's Blog

Lidt om vores families liv

Today a child died

Just another WordPress.com weblog

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

