Rotsne

2020 – planen. Det skal koste et sted

In Politik on maj 14, 2011 at 5:29 am

Jeg sidder her og er bitter. 2020 planen ødelægger det mål jeg havde i livet sådan cirka 15 år ud i fremtiden. Jeg tror ikke at jeg med mine valg i livet kan opnå en alder, som muliggør tilbagetrækning.

Der er et budskab jeg primært vil give mine børn. De skal ikke tage chancer med deres liv. Jeg husker alle de nætter jeg har knoklet i forbindelse med at jeg havde et job, hvor at jeg hjalp forskellige danske virksomheder med større strukturelle ændringer. Jeg har rejst en del. Ikke altid uden risiko. Det har været trættende at sidde 5 timer bag rattet før og efter at man har været på virksomhedsbesøg i den anden del af landet.

Jeg har arbejdet i butik. Det var et slid og kunderne slog nogengang. Jeg er ingen piveskid og der var et æreskodeks om at man ikke peb over den slags eller skulkede fra arbejdet fordi at man skulle ned og vidne, så anmeldt blev det ikke, men det var slidsomt og man var meget træt efter at have arbejdet 5 dage fra klokken 9 til 20 uden overarbejdsbetaling eller nattillæg for den sags skyld. Alt sammen blev gjort for arbejdspladsens bedste i god tiltro til at skulle det gå helt galt, så samlede samfundet os op.

Jeg vil rådgive mine børn til at få et så krævende 8-16 job hurtigst muligt og så gå hjem på sekundet de går fri og nyde livet. De kan ikke stole på nogen som helst og velfærdssamfundet er reelt kollapset med denne aftale. Drop udlandet. Drop alt hvad der er krævende, så de ikke slider på deres helbred.

Men jeg synes også at det skal koste et sted. Danmark uddeler flere penge i ulandsbistand end vi er forpligtet til. Jeg så gerne at vores støtte / bestikkelse til diverse diktatorer blev minimeret. Nu hvor at 2020-planen er blevet en realitet, har jeg svært ved at tro at nogle kan have det værre end vi har noget sted på kloden over tid.

Jeg synes også at vi skal bruge noget tid på at indkapsle Danmark, så vi kan kan spare på sikkerheden i selve landet. Vi ved at vi kan begrænse hjemmerøverier og de udbredte politiske og bekostelige fængslinger af rockere, hvis kunne stoppe problemerne ved grænsen. Jeg kan huske den grundighed grænsekontrollen i det nu nedlagte Østtyskland lagde for dagen. Sådan et billedet måtte godt udspille sig ved vores grænser.

Indtil det sker vil jeg bruge noget tid på at finde ud af hvad jeg kan skære ned på nu hvor at jeg skal være på landevejene så længe at de sidste år kan blive et problem med hensyn til at bevare kørekortet i mine hænder og dermed muligheden for at klare sig igennem livet uden at komme på bistandshjælp.

Jeg ikke bare skuffet. Jeg er bitter og sur!!

Skriv et svar

When far from home

When you are not home, you are not you

Uddannelse til ingenting

om mit liv efter uddannelse og inden jeg forhåbentlig snart kan stoppe med at arbejde igen

Jack1993's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Sex and Other Four Letter Words...

Stories and Essays seeking Truth through Controversy

Missing TTI Victims Teens

Victimized Teens missing as result of the Troubled Teens Industry

Henrik Hansen's blog

Henrik Hansen's blog on everything and everybody

Søren Hansens blog

It's my life.

Jens Sørensens blog - tanker fra et eksil

Studerende og bitter i en afkrog fjernt fra civilisationen

Little Wordlings

Poetry, Science and other Wordlings

Ude er godt men hjemme er bedst

En side for dem som overvejer at leve og studere i udlandet

birthe1951

Birthe født i 1951 - om mit liv og mine holdninger

Bentes hjemmeblog's Blog

Lidt om vores families liv

Today a child died

Just another WordPress.com weblog

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

