Rotsne

Solhaven

In Kultur on marts 3, 2012 at 7:54 am

For noget tid siden skrev jeg i min engelske blog om et kristent genopdragelseshjem for unge piger over i USA, der havde fået en pige fra England i deres vold. Jeg fremhævede i den forbindelse de værdier vores unge lever efter og hvor overlegent et resultat dette giver.

I den forløbne uge fandt jeg ud af at det desværre er ikke er alle danske unge, der har ret til samme livsførelse. Nogle unge som tilfældigt havner på et opholdssted eller såkaldt behandlingshjem med navn Solhaven oppe i Farsø må leve med en konstant frygt for at blive udsat for hvad jeg vil karakterisere som vold.

Nu er stedet politianmeldt og jeg håber at deres undersøgelse resulterer i forandringer for de anbragte unge for jeg er faktisk flov over at vi kan have et sådan sted i Danmark med myndighedernes viden.

Skriv et svar

When far from home

When you are not home, you are not you

Uddannelse til ingenting

om mit liv efter uddannelse og inden jeg forhåbentlig snart kan stoppe med at arbejde igen

Jack1993's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Sex and Other Four Letter Words...

Stories and Essays seeking Truth through Controversy

Missing TTI Victims Teens

Victimized Teens missing as result of the Troubled Teens Industry

Henrik Hansen's blog

Henrik Hansen's blog on everything and everybody

Søren Hansens blog

It's my life.

Jens Sørensens blog - tanker fra et eksil

Studerende og bitter i en afkrog fjernt fra civilisationen

Little Wordlings

Poetry, Science and other Wordlings

Ude er godt men hjemme er bedst

En side for dem som overvejer at leve og studere i udlandet

birthe1951

Birthe født i 1951 - om mit liv og mine holdninger

Bentes hjemmeblog's Blog

Lidt om vores families liv

Today a child died

Just another WordPress.com weblog

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

