Rotsne

Frihedens dag i Danmark

In Politik on september 23, 2012 at 7:31 pm

Fredag d. 21. september 2012 afsagde Østre Landsret en dom som markerede at Danmark stadig står for demokrati og frihed.

Retten kom frem til at Center for Parkering i København kun må udstede en bøde for en ulovlig parkering. De må ikke komme tilbage efter nogle timer og give endnu en bøde for samme forseelse.

Det giver mening. Man får ikke fængsel afmålt i år pr. knivstik hvis man har begået et mord. Man får ikke fængsler pr. låse man har åbnet for at bryde ind i et hus.

En forseelse skal give en straf. Andet er ikke rimeligt.

Men trafikområdet i Danmark har været præget af at alle der ikke vil være som Dovne Robert og bevæger sig ud på arbejde uanset om de tager bil, cykel eller offentlig trafik skal straffes.

Cyklisterne skal have stadig mere avancerede lygtesystemer på. De skal overklistre deres cykler med reflekser der kan ryge ind i hjulene og sende dem med hovedet først direkte i asfalten. Hvad bliver det næste? Tvungen brug af hjelm, skulderpuder, rustning i selvlysende farver og en blinkende lygte spændt på hjelmen?

Offentlige pendlere skal slås med et rejsekort som fordyrer deres rejse og er alt for kompliceret at bruge så mange er nød til at betale 50 kroner pr. rejse. 10 år har det taget at lave dette makværk som kræver hele to forskellige automater for at fungere som ser så ens ud at mange stempler ind to gange istedet for at stemple ind og ud.

Men værst ramt af alle er stadig bilisterne? Glem sulte børn i Afrika eller civile der bliver beskudt i Syrien, hvis du virkelig vil se folk i nød.

  • Et afgiftsystem som tangerer alt i denne verden.
  • To års prøvetid hvor at kørekortet lige så godt kan puttes i en skuffe fordi at de unge er så presset til at køre så langsomt at ingen arbejdsgiver ville kunne få det til at køre rundt med dem bag ratten.
  • Fartfælder på hvert gadehjørne placeret der hvor at vejene indbyder mest til fart fremfor der hvor at der kunne være blot et lille argument for at begrænse farten
  • Et dyrt og uværdigt prøvesystem når folk kommer op i alderen på trods af at vore politikere vil hæve pensionsalderen og kræve at folk bliver i arbejde og derfor har brug for deres bil.

Men det er ikke nok. I al for lang tid har mobiliteten hos de almindelige borgere været hæmmet af at det er nærmest umuligt at køre en sag imod parkeringsfirmaer offentlige som private. Der bør være mindst 5 klageinstanser som folk kan indklage deres afgifter før at de skulle betales.

Desværre er det ikke sådan. Derfor er det også kun en delvis sejr for demokratiet og friheden vi har set idag. Justitsministeren har varslet at han vil se på en lovændring. Jeg siger bare. Jeg vil advare imod udenlandsk investering i Danmark hvis lovgivningen bliver skærpet på basis af at Østre Landsret har rettet op imod mange års overgreb imod landets bilister.

Jeg håber at Justitsministeren besinder sig. Der er snart ingen grund til at sende soldater til Afghanistan. Befolkningen har det ikke så slemt som os.

  1. Tja, for mit vedkommende ser jeg mig efterhånden nødsaget til at flytte til sverige, jeg bor i odense og kan ikke få en parkeringsplads bare i nærheden af min adr. får jeg gæster kan de ikke parkere nogen steder. Nærmeste ledige p.plads er 500m herfra og koster 9400 årligt, jeg synes jeg betaler rigeligt i bilafgifter i forvejen.
    Men jeg skulle jo nok købe en elbil, de får lov at parkere alle vegne, på trods af at strømmen de bruger her i odense kommer fra et kulfyret kraftværk, som iøvrigt også brænder halm af, så jo flere der bruger el, jo større forekomst af lungekræft, se det giver mening , for så må der jo nødvendigvis opstå nogle ledige parkeringspladser.

Skriv et svar

When far from home

When you are not home, you are not you

Uddannelse til ingenting

om mit liv efter uddannelse og inden jeg forhåbentlig snart kan stoppe med at arbejde igen

Jack1993's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Sex and Other Four Letter Words...

Stories and Essays seeking Truth through Controversy

Missing TTI Victims Teens

Victimized Teens missing as result of the Troubled Teens Industry

Henrik Hansen's blog

Henrik Hansen's blog on everything and everybody

Søren Hansens blog

It's my life.

Jens Sørensens blog - tanker fra et eksil

Studerende og bitter i en afkrog fjernt fra civilisationen

Little Wordlings

Poetry, Science and other Wordlings

Ude er godt men hjemme er bedst

En side for dem som overvejer at leve og studere i udlandet

birthe1951

Birthe født i 1951 - om mit liv og mine holdninger

Bentes hjemmeblog's Blog

Lidt om vores families liv

Today a child died

Just another WordPress.com weblog

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

