Rotsne

Irak – hvorfor skal jeg

In Politik on november 23, 2012 at 7:48 am

Det er en ny tid vi lever i. En tid hvor at det danske velfærdssamfund er under afvikling, når en minister vil blande sig i hvad arbejdsmarkedets parter foretager og på den måde statssanktionere lønnedgang.

Set i det lys kan jeg ikke forstå at nogle vil have danske unge til at forholde sig til hvordan at mennesker udenfor Danmarks grænser har det. De har rigelig med at se til hvordan at de skulle holde sig nogenlunde frisk til det absurde alder de vil komme til at have før at de kan trække sig tilbage på pension.

Jeg forstår f.eks. ikke hvad vi gjorde i Irak. Jeg forstår ikke hvad vi gør i andre lande udenfor Danmark. Hver dag er en lidelse og den efterløn som vi troede lå rundt omkring hjørnet og som vi planlagde efter da vi nærmede os de 40 år forsvandt som dug for solen. Hvad er der at se frem til efterhånden? Vi er jo mange som vil få svært ved at få pensionsalderen som den ser ud nu. Vi når aldrig at nyde vores otium. Vi dør formentlig inden.

Danmark er ved at være et lorteland.

Bentes hjemmeblog's Blog

Mit dilemma. Hvis jeg slipper 300 dask så kan datteren være hjemme i overmorgen. Hvis jeg lader være så skal hun i skole.

Jeg gider godt at give min datter en fridag, men på den anden side har jeg ikke specielt lyst til at støtte formålet. Jeg har arbejdet et halvt liv målrettet imod at få efterløn, men det har staten taget ud af mine hænder, så jeg har tilbragt 20 år med at arbejde ud fra falske forudsætninger, så undskyld mig at jeg ikke ser nogen grund til at støtte noget som helst formål udenfor Danmark.

Jeg tror at min uvilje imod at betale til noget jeg på ingen måde sympatiserer med nok vinder denne gang. Så må jeg finde en anden måde at kompensere min datter på.

View original post

Skriv et svar

When far from home

When you are not home, you are not you

Uddannelse til ingenting

om mit liv efter uddannelse og inden jeg forhåbentlig snart kan stoppe med at arbejde igen

Jack1993's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Sex and Other Four Letter Words...

Stories and Essays seeking Truth through Controversy

Missing TTI Victims Teens

Victimized Teens missing as result of the Troubled Teens Industry

Henrik Hansen's blog

Henrik Hansen's blog on everything and everybody

Søren Hansens blog

It's my life.

Jens Sørensens blog - tanker fra et eksil

Studerende og bitter i en afkrog fjernt fra civilisationen

Little Wordlings

Poetry, Science and other Wordlings

Ude er godt men hjemme er bedst

En side for dem som overvejer at leve og studere i udlandet

birthe1951

Birthe født i 1951 - om mit liv og mine holdninger

Bentes hjemmeblog's Blog

Lidt om vores families liv

Today a child died

Just another WordPress.com weblog

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

